Tel.+48 797 503 530, +48 572 851 108
Napiszkontakt@opackserwis.pl, sprzedaz@opackserwis.pl
Adresul. Budowlana 2A, 65-386 Zielona Góra
Godziny otwarcia:poniedziałek - piątek (8-16)
 - 
Czech
 - 
cs
English
 - 
en
French
 - 
fr
German
 - 
de
Italian
 - 
it
Russian
 - 
ru
Polish
 - 
pl

Dlaczego opakowania produktów są takie ważne?

2023-08-01

Dlaczego opakowania produktów są takie ważne?

Co decyduje o wysokiej sprzedaży produktów, zainteresowaniu ze strony klientów oraz ogólnym sukcesie rynkowym? W idealnym świecie byłaby to jakość samego produktu, jednak praktyka okazuje się nieco bardziej złożona. Choć wartość, którą produkt niesie dla klienta końcowego, jest jednym z kluczowych aspektów, równie istotne jest jego opakowania. Dlaczego? Przekonajmy się!

Opakowanie kluczem do sukcesu — dlaczego jest takie ważne?

Skuteczny marketing zakłada podejmowanie działań na wielu obszarach — można tutaj zauważyć pewną analogię do roli, jakie odgrywa dobrze zaprojektowane opakowanie produktu. Zacznijmy od podstaw, czyli od walorów czysto praktycznych. Bez względu na to, czy mówimy tutaj o pojemniku plastikowym, torebce foliowej, papierku, czy kartonie, powinny one skutecznie zabezpieczać towar przed zanieczyszczeniem, jednocześnie jak najdłużej utrzymując jego świeżość. Trwałość, łatwe otwarcie oraz wygodne wymiary to bardzo ważne elementy, a nie bez znaczenia jest również ergonomia oraz dopasowanie do specyfiki artykułu.

Opakowania pełnią również istotną funkcję z punktu widzenia prawnego — muszą one informować konsumenta o całej gamie istotnych kwestii. Począwszy od szczegółowego składu, aż po informacje na temat producenta. Projekt opakowań obwarowany jest wieloma regulacjami i normami.

Z punktu widzenia sprzedaży najważniejszą rolą opakowania produktu jest jednak jego funkcja marketingowa. To właśnie pojemnik, papierek lub kartonik stanowią pierwszą linię frontu w walce o uwagę konsumenta. Kształt, kolorystyka oraz projekt graficzny stanowią w tym samym najważniejsze narzędzia, które pozwolą Ci zaistnieć w świadomości klientów. Nawet najwyższa jakość towaru może okazać się niewystarczająca, jeśli nie zadbasz o jego właściwą prezentację.

Atrakcyjne opakowanie produktu — na co zwrócić uwagę?

Jednym z najbardziej widocznych trendów na rynku opakowań jest coraz większy nacisk na ekologię — zarówno w kontekście faktycznej produkcji i dystrybucji (na przykład poprzez wykorzystanie materiałów z recyklingu), jak i działań marketingowych (oszczędna szata graficzna budująca wrażenie naturalności).

Masz pytania? Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej!