Dlaczego opakowania produktów są takie ważne?
Co decyduje o wysokiej sprzedaży produktów, zainteresowaniu ze strony klientów oraz ogólnym sukcesie rynkowym? W idealnym świecie byłaby to jakość samego produktu, jednak praktyka okazuje się nieco bardziej złożona. Choć wartość, którą produkt niesie dla klienta końcowego, jest jednym z kluczowych aspektów, równie istotne jest jego opakowania. Dlaczego? Przekonajmy się!
Opakowanie kluczem do sukcesu — dlaczego jest takie ważne?
Skuteczny marketing zakłada podejmowanie działań na wielu obszarach — można tutaj zauważyć pewną analogię do roli, jakie odgrywa dobrze zaprojektowane opakowanie produktu. Zacznijmy od podstaw, czyli od walorów czysto praktycznych. Bez względu na to, czy mówimy tutaj o pojemniku plastikowym, torebce foliowej, papierku, czy kartonie, powinny one skutecznie zabezpieczać towar przed zanieczyszczeniem, jednocześnie jak najdłużej utrzymując jego świeżość. Trwałość, łatwe otwarcie oraz wygodne wymiary to bardzo ważne elementy, a nie bez znaczenia jest również ergonomia oraz dopasowanie do specyfiki artykułu.
Opakowania pełnią również istotną funkcję z punktu widzenia prawnego — muszą one informować konsumenta o całej gamie istotnych kwestii. Począwszy od szczegółowego składu, aż po informacje na temat producenta. Projekt opakowań obwarowany jest wieloma regulacjami i normami.
Z punktu widzenia sprzedaży najważniejszą rolą opakowania produktu jest jednak jego funkcja marketingowa. To właśnie pojemnik, papierek lub kartonik stanowią pierwszą linię frontu w walce o uwagę konsumenta. Kształt, kolorystyka oraz projekt graficzny stanowią w tym samym najważniejsze narzędzia, które pozwolą Ci zaistnieć w świadomości klientów. Nawet najwyższa jakość towaru może okazać się niewystarczająca, jeśli nie zadbasz o jego właściwą prezentację.
Atrakcyjne opakowanie produktu — na co zwrócić uwagę?
Jednym z najbardziej widocznych trendów na rynku opakowań jest coraz większy nacisk na ekologię — zarówno w kontekście faktycznej produkcji i dystrybucji (na przykład poprzez wykorzystanie materiałów z recyklingu), jak i działań marketingowych (oszczędna szata graficzna budująca wrażenie naturalności).
Masz pytania? Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej!