Opakowania kosmetyczne – jak powinny wyglądać?
Potrafią zadziałać na klienta jak magnes oraz zadecydować o tym, że ominą produkt szerokim łukiem. Atrakcyjne opakowania w przypadku branży kosmetycznej mają znaczenie strategiczne, znacznie większe niż w przypadku innych gałęzi przemysłu. Powinny być estetyczne i trafiać w gust najwybredniejszych klientów. Wówczas staną się największym sprzymierzeńcem w walce o uwagę klienta i sprawią, że słupki sprzedaży na wykresie zaczną rosnąć.
Sklepowe półki uginają się pod naporem produktów kosmetycznych, a sami producenci prześcigają się w tworzeniu coraz to nowej i bardziej wymyślnej oprawy dla kremów, proszków, mydeł i żelów. I wiedzą, co robią, ponieważ oprócz ceny, to często rodzaj opakowania zadecyduje o tym, czy artykuł trafi ostatecznie do koszyka i zostanie doliczony do paragonu przy sklepowej kasie.
Kosmetyki potrzebują oprawy!
Opakowania dla branży kosmetycznej pełnią szereg funkcji, wśród których należy wymienić sprzedażową, informacyjną, ochronną, marketingową i tę najbardziej prozaiczną – magazynowo-transportową. Połączenie w jednym projekcie wszystkich wymienionych wyżej funkcji nie jest proste, ale znacznie przybliży nas do stworzenia opakowania idealnego na produkty do pielęgnacji i higieny.
Wymogi formalne w branży kosmetycznej
To jednak nie wszystko. Żeby zadanie uznać za wykonane, do projektu musimy także obowiązkowo dorzucić odpowiednie oznakowanie. Ten wymóg formalny reguluje specjalne rozporządzenie, a brak zastosowania się do niego grozi sankcjami dla producenta. W myśl przepisów każda etykieta powinna zawierać informacje odnośnie do daty przydatności, serii produktu, składu czy wykazu składników produktu oraz środków ostrożności.
Uwaga na trendy
Jak w każdym aspekcie życia, tak i tutaj twórcy opakowań kosmetycznych muszą mieć rękę na pulsie i dostosowywać swoje projekty do najnowszych trendów. Obecnie największym zainteresowaniem i zaufaniem konsumentów cieszą się kanistry, butelki, słoiki, które powstawały z wykorzystaniem ekologicznych materiałów oraz metod produkcji. Wpisuje się to w modę na ekologiczne rozwiązania chroniące środowisko naturalne.